fbpx

Outdoor Case: Kokkeriet

Udfordring:
Hvordan kan kokkeriet skabe opmærksomhed omkring deres nytårs takeaway menu?

Mål:
Skabe opmærksomhed omkring Kokkeriet og generere salg af deres nytårs takeaway menu.

Produktbeskrivelse:
Kokkeriet er en Michelin restaurant med beliggenhed i København. Restauranten serverer dansk mad og menuen er inspireret af alle fire årstider. Køkkenchefen af kokkeriet udtaler ”Det er kærlighed, forståelse og respekt for dansk gastronomi”.

Løsning:
Skabe awareness med outdoor marketing i København, hvor restauranten har beliggenhed. Outdoor marketing er en effektiv indsats i forhold til at skabe awareness omkring en virksomheds brand på en lokal både. Outdoor marketing er særlig hensigtsmæssig når en virksomhed skal kommunikere et simpelt budskab ud til mange mennesker.

Digital Danmark råder blandt andet over to store outdoor skærme ved Rådhuspladsen, på hjørnet af H.C Andersens Boulevard og Vesterbrogade – et af Danmarks mest trafikerede knudepunkter. Placeringen opnår (under normale tilstande, uden nedlukning) omkring 1. mio eksponenter på en uge.

Digital Danmark planlægger indholdet til skærmen i samarbejde med Kokkeriet og varetager derefter udarbejdelsen af indholdet. Der blev produceret en motions graphic video på 20 sek. Som indeholder tydelig logovisning, billeder af nytårsmenuen og effektive CTA-løsninger med pris og henvisning til hjemmeside.

I indholdet til en digital outdoor er det vigtigt at have et lavere tempo i videoen, end hvad vi normalt ser på sociale medier. De eksponerede forbipasserende skal have mulighed for at opfange budskabet på lang afstand.