Logo Case: Bardia Eghbali

Udfordring: 

Virksomheden Bardia Eghbali havde inden samarbejdet med Digital Danmark ikke et logo, og havde dermed ikke skabt et fundament for brandet. Uden et logo er det svært at gøre sig bemærket og sikre sin genkendelse.            

Mål: 

At skabe et logo som er genkendeligt, som afspejler virksomhedens baggrund og sikrer et stærkt udgangspunkt for virksomhedens brandidentitet. 

Produktbeskrivelse: 

Bardia Eghbali er en virksomhed, som foretager salg af luksus secondhand tøj og accessories. Virksomheden sælger primært sine produkter via sociale medier og beskæftiger sig med brands som: Dior, Gucci, Fendi og Louis Vuitton. Produkterne er hovedsageligt rettet mod det mandlige segment. 

Løsning: 

Logoet er fremstillet med henblik på at fremstå majestætisk og symbolisere styrke og status. For at opnå dette er der skabt et Etos logo samt en løve i marmor som virksomhedens trademark. På markedet inde for luksus-tøj er dyr som trademarks anvendt i høj grad. Løven er dermed også brugt med henblik på at fremstå sammenlignelig med disse anerkendte brands.    

Typografien består af en sans serif skrifttypeskrevet i versaler, som giver et maskulint og enkelt udtryk. Løven er designet i 3D og kan derfor printets som smykker, solbriller, bælter mm. Logoet kan både benyttes i 2D og 3D, og anvendes på alle trykte og online platforme.