Influencer Case: Les Amies

Udfordring: Les Amies ønsker at øge kendskabsgraden og opbygge en større relation til målgruppe.

Mål: Skabe brand awareness for Les Amies.

Produktbeskrivelse: Designeren bag Les Amies har fået inspiration til navnet på baggrund af hendes egne franske rødder. Les Amies betyder ”veninderne” på fransk, og de håndlavede smykker er inspireret og opkaldt efter designerens egne relationer. 

Løsning: For at øge kendskabsgraden og skabe en større relation til målgruppen, bliver følgende influencers benyttet i kampagnen. Mille Funk, Nadja Hansen, Nadja Nygaard og Emma Sille Lund. Disse er valgt på baggrund af deres personlighed, samt den feminine og naturlige stil, de udtrykker på deres Instagram profiler. Dertil udgør deres følgere Les Amies målgruppe, danske kvinder i alderen 13-34 år. 

Til hver influencer er der oprettet en unik rabatkode på 20%, som de opfordrer deres følgere til at benytte. Indholdet udformes i en kombination af posts og stories. Stories giver et øjebliksbillede at influencersnes brug af produkterne og indeholder samtidigt effektiv CTA til webshoppen. Posts er brugt til at skabe vedvarende indhold, som skaber brand awareness over længere tid. 

Alle posts og stories viser produkterne tydeligt og indeholder brandtag. Derudover har influencerne selv valgt smykkerne, og beskriver hver især hvad de godt kan lide ved dem og hvorfor de netop har valgt dem. Hashtaggene #lesamies og #handmade er benyttet. 

Samlet antal posts 4. Samlet antal stories 8. Samlet antal følgere: 184.618

Resultat på Stories og Posts:

Resultat på Posts: Impressions: 111.200, Reach: 97.046 Engagement: 4.965. 

Resultat på Stories: Impressions: 195.650, Reach: 161.898 Click to website: 2.164 

Indholdet havde i alt 306.850 visninger, og heraf blev det set i alt 258.944 gange.