Influencer Case: Bare Elvira

Udfordring: ”Bare Elvira” er en ny serie og har behov for eksponering og opbygning af en fast seerbase.

Mål: Skabe opmærksomhed omkring serien ”Bare Elvira”, og dernæst drive subscribers til streamingstjenesten Dplay.

Om ”Bare Elvira”
Elvira er kun 22 år, men er allerede en af de mest indflydelsesrige unge forretningskvinder i Danmark. Hun lever et luksuriøst liv, har lyserøde læber og store drømme. Første gang Danmark så Elvira på skærmen, var i familieprogrammet Diamantfamilien. Nu realiserer hun sine egne drømme, og står på egne ben i den nye serie ”Bare Elvira”, som tager seerne tæt på Elviras privatliv. Et privatliv bestående af kærlighed, drama, glitter, karriere og huskøb.

Løsning:
Influencers:
Sophie Helvig, Nynne Larsen, Jasmin Melina og Nadja Nygaard

Samlet antal følgere: 231.300

Antal Stories og Post: 3 posts pr. influencer. Antal stories: 3 stories pr. influencer.

Med udgangspunkt i at ramme en stor del af målgruppen og samtidig opnå høj engagement, blev der gjort brug af både mikro, mega og giga influencers til kampagnen. De udvalgte influencers er kendte fra sammenlignelige underholdningsprogrammer, som mange af deres følgere kender dem fra. Dermed vil der være en stor sandsynlighed for, at følgerne også vil finde serien “Bare Elvira” relevant. Deres følgere repræsenterer dertil en målgruppe, hvor en del antages som gengående. Dette betyder, at der et skabt et kontinuerligt budskabsflow, hvor en del af målgruppen er blevet eksponeret flere gange med samme budskab, blot fra forskellige profiler.

Influencernes følgere har følgende demografiske kriterier: 90% danskere, 93% 13-34 år og 73% kvinder.

Influencerne udformede deres post-indhold på baggrund af seriens temaer, og gjorde brug af følgende hahstags: #stoltaf #girlpower #bareelvira #dplaydk. I form af stories viste influencerne et øjebliksbillede af deres egen tid med serien, og opfordrede deres følgere til at se serien med tydeligt swipe-up link.

Resultat på Stories og Posts:

Resultat på posts: Impressions: 572.148, Reach: 486.076, Engagement: 36.452

Resultat på stories: Impressions: 280.196, Reach: 244.280, Engagement: 9.996

Indholdet nåede ud til i alt 852.344, og blev set 730.356 gange.